Saturday, February 19, 2011

TODAY'S FLOWERS and Blog Anniversary - four years of fun...vier Jahre Spaß...

Posted by MAKMU ta On Saturday, February 19, 2011 No comments


TODAY'S FLOWERS
                                                Flowers from around the world can be found here:
                                                         http://flowersfromtoday.blogspot.com/


I planted our garden to learn more about trees, flowers and the natural habitat surrounding me.
In my effort to improve on nature, I am guided by a vision of paradise.
Whether the result is a lovely flower bed or just a small herb garden, it is based on the expectation of a beautiful future. This hope for the future is at the heart of all my gardening. 
Ich pflanzte unseren Garten, um mehr über Bäume,  Blumen, sowie die Natur, die mich umgibt, zu lernen. In meiner Bemühung, die Natur zu übertreffen, wurde ich von der Vision auf ein Paradies geleitet. Ob das Ergebnis ein wunderbares Blumenbeet oder nur ein kleiner Kräutergarten ist,
ich hoffe auf eine schönere Zukunft.
Diese Hoffnung ist die Zukunft im Herzen aller meiner Gartenarbeiten.




Our cat Maximus is exploring the neighbours garden.
Kater Maximus ist auf der Pirsch im Garten unseres Nachbarn. 

Every gardener needs a piece of cake - delicious Rhubarb cake!!
Jeder Gärtner(in) braucht ein Stück Kuchen -  ein köstlicher Rhabarberkuchen!! 


 Sempervivum - hens and chicks



Star Magnolie "Princess Diana"

Hummingbirds visiting our garden every day.
Kolibris besuchen unseren Garten jeden Tag.

Garden in the summer - Garten im Sommer.
Geranium 'Vancouver' and Mexican Cigar plant.

As you can see ...Maximus loves our garden.
   Wie Du siehst: Maximus liebt unseren Garten!!

This is my place not yours!!
Das ist mein Platz, nicht Deiner!!


Flowers for the shade garden in front of our house.
Blumen im Schattengarten vor unserem Haus. 

I love sunflowers and Dahlias.
Ich liebe Sonnenblumen und Dahlien.




Clematis Nelly Moser

Yes, we grow tomatoes too:)
Ja, bei uns wachsen auch Tomaten;)

Thanksgiving- Erntedankfest
In the fall the star magnolia changes the leaves to beautiful yellow tones.
Im Herbst verfärbt die Star Magnilie ihre Blätter zu schönen Gelbtönen.


A wreath I made with maple leaves.
Ein Kranz, den ich aus Ahornblättern gebunden habe.

The last roses - die letzten Rosen.


Advents decorations - Adventsdekoration.

It is snowing; time to feed the birds.
Es schneit, Zeit die Vögel zu füttern.




Now I am waiting for spring flowers to bloom again and
hope for  many walks along the Lake Ontario.
 Jetzt warte ich auf Frühlingblumen, die wieder blühen und hoffe,
auf viele Wanderungen am Ontario See.

Spring 2010 - Frühling 2010


Thank you for your visits and comments.
Please come again !!
Vielen Dank für Eure Besuche und Kommentare.
Bitte kommt wieder!

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...